Obecné informace
Vážení rodiče,
Od 10. 3. 2025 nabízíme možnost v naší školní jídelně výběru ze dvou jídel ve vybraných dnech. Druhé jídlo bude předem uvedeno v jídelníčku.
Pokyny a postup objednávání jídel.
- Všichni přihlášení strávníci si mohou v určené dny vybrat ze dvou jídel. Oběd číslo 1 je navolen automaticky. Oběd číslo 2 si každý strávník může navolit přes aplikaci
https://strav.nasejidelna.cz/0280/login
- Oběd číslo 2 se vaří pouze v případě, že se k odběru přihlásí minimálně 40 strávníku na daný den. Pokud bude tento počet menší, mají všichni strávníci automaticky navolen oběd číslo 1.
- Oběd číslo 2 je možno navolit přes aplikaci https://strav.nasejidelna.cz/0280/login
nejpozději do středy do 12.00 hodin předcházejícího týdne na následující týden.
- Na jídelním lístku, který je vyvěšen ve školní jídelně, bude jeden den dopředu vyškrtnut oběd, který se nevaří.
Vážení rodiče
od 17. 2. 2025 je možno odhlašovat stravu i elektronicky, přes aplikaci https://strav.nasejidelna.cz/0280/login
Postup při odhlašování
1. Vyplňte “Přihlašovací jméno” a “Heslo” a přihlaste se.
2. Přihlašovací jméno je složeno z prvních pěti písmen příjmení dítěte a posledních čtyř čísel variabilního symbolu.
VZOR Nováková Eliška variabilní symbol 8800001111
přihlašovací údaje novak1111
heslo novak1111
Pokud je variabilní symbol 8800001
přihlašovací údaje budou novak1
heslo novak1 /bez nul/
Pokud je kratší příjmení, taktéž méně písmen
VZOR Du Won VS 8800001111
přihlašovací údaje du1111
heslo du1111
– Obědy se odhlašují den předem do 12.00 hodin
– Pondělní oběd lze odhlásit v pátek do 12.00hodin
– Přihlášení je možné jen registrovaným strávníkům
– Uživatel musí mít zakoupené stravné na dané dny určitého měsíce
– Všechny prázdniny a ředitelská volna jsou odhlašovány automaticky a hromadně
V případě potřeby Vám bližší informace i přihlašovací údaje poskytne vedoucí školní jídelny.
- Nyní můžete přihlašovat a odhlašovat stravu, měnit objednané chody, kontrolovat stav Vašeho konta.
- Všechny předešlé způsoby zůstávají zachovány.
Objednávání
Kromě seznamu jídel a kalendáře se na obrazovce zobrazují hlavní ovládací prvky a váš dostupný kredit.
Vpravo dole je symbol otazníku (nápověda).
- Zelené tlačítko – Znamená, že objednávání je povoleno.
- Modré tlačítko – Znamená, že objednávka je potvrzena a rušení je povoleno.
- Červené tlačítko – Znamená, že objednávání, ani rušení není povoleno. Důvod zákazu práce s daným chodem se dozvíte ve vyskakovacím okně, pokud najedete kurzorem myši nad text chodu a vyčkáte cca 2s.
- Objednání jídla – jídlo objednáte stisknutím tlačítka s nápisem Objednat
- Zrušení objednaného jídla – jídlo, které jste objednali, zrušíte stiskem tlačítka Zrušit
Pokud text na tlačítku zešedne, tlačítko je červené a není možné na něj kliknout, pak není možné provést volbu. Pokud najedete kurzorem myši nad dané jídlo v jídelníčku a chvíli počkáte, vypíše se důvod, proč není volbu možné provádět (např. Litujeme, ale máte příliš nízký kredit pro objednání. ).
Dále se na této obrazovce zobrazí ještě další důležité údaje:
- Datum vybraného dne – (např. 1. 12. 2003)
- Den v týdnu, na který objednáváte – (např. čtvrtek
Telefonní čísla pro odhlašování obědů:
kancelář vedoucí ŠJ : 555 558 693
školní jídelna: 555 558 694
e – mail: kubanikova@zsjugoslavska.cz
Provozní podmínky
- Školní jídelna vaří jídla a vydává stravu ve dnech školního vyučování.
- V době školních prázdnin se nevaří a výdej stravy se neprovádí.
- Výdej stravy se provádí v době od 11,45 do 13,45 hod. V době od 11,30 do 11,45 hod. jsou vydávány obědy do jídlonosiče.
- Strávníci se přihlašují ke stravování u vedoucí školní jídelny, před zahájením stravování ve školní jídelně a jejich evidence je vedena vedoucí školní jídelny.
- Každý strávník, je povinen si zakoupit stravovací čip v hodnotě 110Kč.
Prodej stravného a čipu pro odběr jídla
- Stravné se hradí přednostně bezhotovostním platebním stykem na účet školy, a to vždy na celý následující měsíc.
- Za účelem platby obdrží každý strávník před zahájením stravování ve školní jídelně nebo při změně výše stravného informaci o:
– číslu účtu pro zasílání platby
– jedinečném variabilním symbolu pro identifikaci strávníka
– výši měsíčního stravného - Stravné je nutno zaslat na účet školy nejpozději do 15 dne v měsíci na měsíc následující.
- Ve speciálních případech může vedoucí školní jídelny povolit úhradu stravného v hotovosti. Jedná se zejména o případy nově přihlášených strávníků, kterým jsou teprve vydány pokyny a informace ke zřízení bezhotovostní platby.
- Strávníci mají stravu automaticky přihlášenu do výše svého konta, tj. částky, kterou škola obdržela na svůj účet pod příslušným variabilním symbolem. Strávník zodpovídá za odhlášení stravy.
- Za chybně provedenou platbu za stravné na účet školy nelze uplatňovat náhradu, Za chybně provedenou platbu je považováno:
– uvedení nesprávného variabilního symbolu
– odeslání platby na jiný než uvedený účet - Vyúčtování přeplatků stravného se provádí jedenkrát ročně, a to k 30.6. Přeplatky se vrací převodem na účet, ze kterého byla hrazena platba stravného nebo výplatou hotovosti u vedoucí ŠJ v případě, že platba není prováděna převodem z účtu. Za tímto účelem poskytují zákonní zástupci škole čísla svých účtů pro zasílání přeplatků. Nevyzvednuté přeplatky zůstávají na kontě strávníka pro další pololetí.
- O termínech a místu výplaty přeplatků v hotovosti budou strávníci informováni sdělením vyvěšeným ve školní jídelně a webových stránkách školy.
- Strávníka nelze přihlásit ke stravování, jestliže:
– strávník nezadal žádný variabilní symbol
– účet strávníka je záporný – není dostatek finančních prostředků - Pro odběr jídla je nutné zakoupit u vedoucí školní jídelny čip.
- Ztrátu čipu nahlásí strávník (zákonný zástupce) neprodleně vedoucí školní jídelny. Nahlásí své celé jméno, aby mohl být čip zablokován.
- Pokud dojde ke ztrátě nebo znehodnocení čipu, je strávník povinen si k odběru stravy zakoupit čip nový.
- Při ukončení stravování ve školní jídelně mohou strávníci nepoškozený čip odprodat zpět prostřednictvím vedoucí školní jídelny. Zpětný odkup čipů se provádí vždy jen poslední dva dny v měsíci.
Evidence strávníků
- Každý strávník musí být zaevidován k odběru stravy ve školní jídelně. Za tímto účelem jsou strávníci povinni poskytnout tyto údaje o své osobě:
– jméno a příjmení,
– místo narození,
– místo trvalého pobytu,
– třídu,
– telefonní číslo zákonného zástupce. - Pro potřeby evidence plateb se u strávníků eviduje číslo platebního účtu zákonných zástupců.
- Evidenci provádí a vede vedoucí školní jídelny prostřednictvím evidenčního programu.
Podmínky stravování
- Každý strávník je povinen se před odběrem stravy přihlásit, a to tak, že čipem u čtecího zařízení potvrdí odběr jídla.
- Onemocní-li strávník, nebo nemůže-li se na odběr stravy dostavit, může se odhlásit:
– užitím odhlašovacího zařízení v době od 11,40 do 12,00 hod., které je umístěno u výdejních oken ve školní jídelně;
– telefonicky u vedoucí školní jídelny na tel.čísle558 693, nebo 555 558 694 (v případě nepřítomnosti vedoucí školní jídelny u hlavní kuchařky);
– osobně u vedoucí školní jídelny
– e-mailem kubanikova@zsjugoslavska.cz - Odhlásit se lze nejpozději den předem do 12,00 hodin.
- Při telefonickém odhlašování uvede strávník tyto údaje:
– jméno a příjmení strávníka;
– třídu, do které chodí;
– přesně dny, na které je stravné odhlašováno; - V měsíci červnu a prosinci je posledním dnem pro odhlášení dvacátý den v měsíci.
- Neodhlášená strava je strávníkovi účtována jako vydaná.
- Stravu nelze odhlásit zpětně, a to na probíhající den a dny předcházející aktuálnímu dni.
- O případných změnách budou strávníci informováni na webových stránkách školní jídelny.
Výdej stravy
- Strava se vydává u výdejních pultů.
- Stravu smí vydávat výhradně určení zaměstnanci školní jídelny.
- Každý strávník si sám odebere stravu proti označení odběru čipem u čtecího zařízení.
- Bez označení odběru nelze oběd vydat.
- Každý strávník musí dostat jídlo upravené na odpovídající teplotu.
- Vydávané množství jídla musí odpovídat stravovacím normám pro jednotlivé věkové kategorie.
- Pití si strávníci odebírají samostatně načepováním z výdejního automatu do připravených skleniček. Čepování nápojů do jiných nádob není povoleno.
- Každý strávník má nárok dostat jednu porci jídla v plném rozsahu dle jídelního lístku.
- V případě, že žák onemocní, nebo se z jiného důvodu neúčastní výuky, nelze mu po dobu nepřítomnosti vydávat stravu za zlevněnou. Možnost odběru stravy v případě nemoci žáka je povolena pouze v první den nemoci. Na další dny si musí žák oběd odhlásit. V případě neodhlášení bude za celou dobu nepřítomnosti žáka ve výuce účtována plná cena jídla, a to bez dalšího upozornění.
- Jídlo se vydává do jídlonosičů pouze do 11,45 hodin. Jídlonosiče musí odpovídat příslušným hygienickým normám. Za hygienickou nezávadnost jídlonosiče odpovídá majitel. Obsluha při výdeji stravy je oprávněna odmítnout vydat jídlojídlonosiče, který neodpovídá hygienickým normám nebo je znečištěn.
- Do jiných nádob než jsou jídlonosiče není dovoleno stravu vydávat.
- Po stanovené době není přípustné jídlo do jídlonosiče vydat. Strávník si může jídlo vydané běžným způsobem sám v prostoru jídelny přeložit do přineseného jídlonosiče.
Jídelní lístek
- Jídelní lístek je sestavován v souladu s předpisy tak, aby složení stravy odpovídalo stanoveným normám.
- Jídelní lístek je sestavován na týden dopředu.
- Jídelníček se zveřejňuje na nástěnce v jídelně a na informační nástěnce u hlavního vchodu do základní školy a na webových stránkách.
- Případná změna jídelníčku je vyhrazena.